Home » Lumea digitală » Evoluția dronelor. În curând, nu vom mai fi obligați să le păstrăm în raza vizuală

Evoluția dronelor. În curând, nu vom mai fi obligați să le păstrăm în raza vizuală

Publicat: 11.07.2022

Timp de multă vreme, regula principală pentru dronele civile a fost să le păstrăm în raza vizuală, nu doar pentru că este de bun simț, ci și pentru că legea o cere. Însă evoluția dronelor merge în direcția renunțării la astfel de obligații.

Unele drone au primit recent permisiunea de a rupe contactul vizual cu piloții lor. Acestea pot inspecta acum liniile electrice de înaltă tensiune de peste mlaștina împădurită Great Dismal Swamp din Virginia, SUA. Aparatele urmăresc, de asemenea, țestoasele marine pe cale de dispariție din largul coastei Floridei și monitorizează porturile maritime din Țările de Jos și căile ferate din New Jersey până în vestul rural.

Autoritățile aviatice din SUA și din alte părți ale lumii se pregătesc să relaxeze unele dintre măsurile de protecție pe care le-au impus pentru a reglementa boomul dronelor de consum în ultimul deceniu.

Va fi evoluția dronelor benefică?

Companiile doresc reguli mai simple care ar putea deschide cerul cartierelor tuturor către noi aplicații comerciale ale acestor dispozitive care zboară la mică altitudine, deși susținătorii confidențialității și unii piloți de avioane și de baloane rămân precauți, scrie Tech Xplore.

În prezent, un grup mic, dar în creștere, de companii energetice, de căi ferate și de servicii de livrare precum Amazon vor să grăbească evoluția dronelor, primind permisiuni speciale pentru a zbura drone „dincolo de linia vizuală”.

Evoluția dronelor ar putea să nu vină și pentru utilizatorii de rând

La începutul lunii iulie, Administrația Federală a Aviației din SUA a aprobat 230 de astfel de derogări, una dintre ele către Dominion Energy, cu sediul în Virginia, pentru inspectarea rețelei sale de centrale electrice și de linii de transport.

„Acesta este primul pas către evoluția dronelor pe care o așteaptă toată lumea. Este prima dată în istoria națiunii noastre când înaintăm spre ceea ce cred că așteaptă toată lumea”, a spus Adam Lee, șeful de securitate al Dominion.

Această așteptare, a dronelor mici cu puțină supraveghere umană care livrează pachete, evaluează daunele locuințelor pentru companiile de asigurări sau însoțesc patrulele de securitate pe timp de noapte, a determinat activitatea FAA în acest an de a elabora noi politici de siguranță menite să integreze și mai mult dronele în spațiul aerian național.

FAA a spus că încă examinează modul în care va desfășura operațiuni de rutină care să le permită unor drone să zboare dincolo de linia vizuală, deși a semnalat că permisiunile vor fi rezervate aplicațiilor comerciale, nu și pasionaților.

O sarcină dificilă

„Scopul nostru final este să nu mai fie nevoie de o derogare pentru acest proces. Devine o practică acceptată”, a declarat Adam Bry, CEO al firmei producătoare de drone Skydio, din California, care furnizează dronele sale către Dominion, companiei de căi ferate BNSF și altor clienții cu permisiunea de a zbura dincolo de linia vizuală.

„Cu cât dronele devin mai autonome, cu atât pot fi disponibile instantaneu oriunde ar putea fi utile”, a spus Bry.

O parte din acest lucru implică evaluarea încrederii că dronele nu se vor prăbuși peste oameni sau alte aeronave atunci când operatorii dispozitivelor nu le văd. Alte reguli noi le vor impune dronelor să poarte elemente de identificare de la distanță, cum ar fi o plăcuță electronică de înmatriculare, pentru a le urmări poziția.

Iar după începerea războiului Rusiei din Ucraina, unde ambele părți au folosit drone mici de consum pentru a direcționa atacurile, Casa Albă a depus un efort paralel pentru a contracara potențiala utilizare rău intenționată a dronelor în SUA.

Când sunt dronele cel mai utile?

La o fabrică pe gaz din Remington, Virginia, care ajută la alimentarea unora dintre suburbiile Washingtonului, un reporter de la Associated Press a urmărit în iunie cum piloții de drone Dominion Energy au pierdut pentru scurt timp contactul vizual cu drona lor de inspecție, în timp ce aceasta zbura prin spatele unui rezervor mare de combustibil și partea de sus a unui coș de fum.

Acest lucru nu ar fi fost posibil din punct de vedere legal fără derogarea primită de Dominion de la FAA. Și nu ar fi fost posibil din punct de vedere tehnic fără progresele în tehnologia de evitare a coliziunilor, care le permit dronelor să zboare mai aproape de clădiri.

Înainte, „trebuia să ridici schele sau să folosești un camion cu nacelă. Acum poți inspecta cu un zbor de 20 de minute”, a spus Nate Robie, care conduce programul de drone al Dominion.

Evoluția dronelor stârnește controverse

Nu toată lumea este entuziasmată de evoluția dronelor pe cale de a fi înfăptuită. Piloții de baloane cu aer cald și alte aparate de zbor ușoare avertizează că vor urma accidente dacă FAA le permite dronelor de livrare în mare măsură autonome dreptul de trecere la altitudini joase.

„Aceste drone nu pot vedea unde zboară și nu ne văd nici pe noi”, s-a spus într-un apel la acțiune din iunie din partea Federației Baloanelor din America.

Posibile probleme de confidențialitate

Preocupări mai largi provin din partea grupurilor de libertăți civile care spun că protejarea vieții private a oamenilor ar trebui să fie o prioritate mai mare.

„Există o șansă mai mare ca dronele să zboare deasupra casei sau curții tale, pe măsură ce aceste operațiuni cu drone dincolo de linia vizuală cresc”, a spus Jeramie Scott, consilier principal la Centrul de informare a confidențialității electronice, care a făcut parte din grupul consultativ al FAA care lucrează la elaborarea de noi reguli pentru drone. „Va fi mult mai greu să știi cui să te plângi”, spune Scott.

EPIC și alte grupuri nu sunt de acord cu recomandările timpurii ale grupului consultativ și cer cerințe mai stricte de confidențialitate și transparență, cum ar fi o aplicație care i-ar putea ajuta pe oameni să identifice dronele de deasupra lor și ce date colectează acestea.

„Dacă doriți să zburați dincolo de linia vizuală, mai ales din punct de vedere comercial, publicul are dreptul să știe ce transportați și ce date colectați”, a spus Andrés Arrieta, director de ingineria confidențialității consumatorilor la Electronic Frontier Foundation. „Ștacheta este foarte jos”, a încheiat Arrieta.

Vă recomandăm să citiți și:

România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est

O aplicație Android îți poate spune cât de prăjită e cafeaua

Telefonul dat pe modul Silențios cauzează mai mult stres în loc să îl reducă

Germania a lansat o investigație asupra Google Maps

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Copiii neandethalieni ar fi colecționat fosile la fel cum cei de azi colecționează abțibilduri
Copiii neandethalieni ar fi colecționat fosile la fel cum cei de azi colecționează abțibilduri
Iată cum o simplă cană cu ceai poate deveni un detector de particule!
Iată cum o simplă cană cu ceai poate deveni un detector de particule!
Pentru prima dată în istorie, astronomii au fotografiat îndeaproape o stea din afara galaxiei Calea Lactee
Pentru prima dată în istorie, astronomii au fotografiat îndeaproape o stea din afara galaxiei Calea Lactee
(P) Când au început să se ofere cadourile pentru Crăciun?
(P) Când au început să se ofere cadourile pentru Crăciun?
De ce ne curge nasul de la mâncarea picantă?
De ce ne curge nasul de la mâncarea picantă?
Sunt alimentele fermentate bune pentru intestine sau doar delicioase?
Sunt alimentele fermentate bune pentru intestine sau doar delicioase?
Test de cultură generală. Cum sunt stabilite cursurile valutare?
Test de cultură generală. Cum sunt stabilite cursurile valutare?
Boomurile sonice ale rachetei Starship sunt atât de puternice încât ar putea deteriora structurile de la sol
Boomurile sonice ale rachetei Starship sunt atât de puternice încât ar putea deteriora structurile de la sol
Unul dintre marii producători de cărbune din lume renunță la extracție
Unul dintre marii producători de cărbune din lume renunță la extracție
Vești proaste pentru 4.000 de angajați Ford! Gigantul auto pregătește concedieri în Europa
Vești proaste pentru 4.000 de angajați Ford! Gigantul auto pregătește concedieri în Europa
Măsuri de securitate sporite la Machu Picchu după ce o femeie a împrăștiat cenușă umană în aer
Măsuri de securitate sporite la Machu Picchu după ce o femeie a împrăștiat cenușă umană în aer
Povestea desprinsă din cărţi a îndrăgitului Petre Ispirescu. Nu a făcut niciun an de şcoală, a fost la închisoare şi până la 50 de ani nu a părăsit niciodată localitatea natală
Povestea desprinsă din cărţi a îndrăgitului Petre Ispirescu. Nu a făcut niciun an de şcoală, a fost la închisoare ...
În ciuda amenințărilor globale, Marea Britanie renunță la nave de război, elicoptere și drone
În ciuda amenințărilor globale, Marea Britanie renunță la nave de război, elicoptere și drone
Un raport al Congresului SUA avertizează: China este acum o „ameninţare semnificativă”
Un raport al Congresului SUA avertizează: China este acum o „ameninţare semnificativă”
„Ciclon bombă” în nord-vestul Statelor Unite! Sute de mii de oameni au rămas fără curent
„Ciclon bombă” în nord-vestul Statelor Unite! Sute de mii de oameni au rămas fără curent
Elon Musk și Donald Trump au asistat împreună la o nouă lansare Starship
Elon Musk și Donald Trump au asistat împreună la o nouă lansare Starship
India vrea să construiască o stație spațială care orbitează Luna până în 2040
India vrea să construiască o stație spațială care orbitează Luna până în 2040
Un fenomen meteo bizar ar putea explica de ce fabricile declanșează ninsori
Un fenomen meteo bizar ar putea explica de ce fabricile declanșează ninsori